Efter vissa påtryckningar så..

Ett tillfälligt försök att skriva av mig lite. Kan inte påstå att jag har något annat alternativ till aktivitet just nu ändå. Ligger praktiskt taget våldtagen - fosterställning, skakar, illamående och ångest - i min säng just nu. Men jag hade det trevligt igår i alla fall!

Funderar på att starta en insamling, till förmån för Peter Ohlssons studier på Gotland. Jag är ganska dyr i drift har jag märkt efter ett par månader på ön.

Veckans insikt - Marcus har en tendens att kalla folk för judar.. uppenbarligen så gillar han inte judar. Men nu är det ju såhär, att hans föräldrar råkar vara urmakare.. så då kan man ju fråga sig, vem är det som är jude egentligen?

Mikaela hade en vän från Lidingö på besök nu under helgen, Sara Langöe. Alltså, vad är grejen med namn just i den delen av Sverige.. Källviks, Langöe, Linnerheim.. vad hände med Svensson, Eriksson och Karlsson? Antar att stockholmare har ett visst behov att märka ut sig en aning. Antagligen någon kromosom de saknar som måste ersättas med nåt annat.

Fick en sån konstig insikt i hur knepig vår klass är egentligen. Vi är så olika allihopa, och alla är såna extrema människor på ett eller annat sätt. Antar att det bara är jag som är normal?! En hyperaktiv (spår av adhd) tjej från Lidingö som äter stressbollar och kalla nudlar, en judehatande urmakarson från Halmstad som av nån universell slump har gått och blivit min bäste vän på ön, Tenstagrabben (alias gangstasmurfen) som säger "sug min kuk" i princip var tredje mening, lille Ivar från Norrköping som på helgerna förvandlas till Lasse Kongo och sänker Jäger-sexor bättre än Chuck Norris... Listan kan göras oändlig.

Nä, nu skulle det passa bra med lite Pizza som jag antagligen skulle ha köpt för pengarna jag gjorde av med igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0